Зеленін В. В. Психотехнології нейролінгвістичного програмування в інформаційно-пропагандистській війні: сучасний вітчизняний досвід

У процесі порівняльного аналізу різних видів масового психологічного впливу (побутова пропаганда, професійна пропаганда, інформаційна війна, психологічна війна, кібервійна, інформаційно-політична (виборча) кампанія) виокремлено особливості інформаційно-пропагандистської війни та подано її визначення як широкомасштабної боротьби в інформаційному просторі із застосуванням методів, прийомів, способів, каналів і засобів маніпулювання психікою людей для впливу на суспільну свідомість та колективне несвідоме в інтересах досягнення цілей і вирішення завдань суб’єкта впливу шляхом трансформації світогляду мас. Встановлено, що психотехнології нейролінгвістичного програмування (НЛП) як засіб вирішення завдань інформаційно-пропагандистської війни успішно зарекомендували себе майже в усіх вищезазначених різновидах впливу (крім кібервійн). Огляд методологічних принципів та базових методик НЛП у практиці інформаційно-пропагандистської війні України та РФ у січні – травні 2014 р. засвідчив необхідність професійного опанування вітчизняними силовиками НЛП-технологій для їх застосування в інформаційно-пропагандистських операціях для вирішення стратегічних, оперативних і тактичних завдань впливу на цивільне населення і військовиків (своїх і ворога) не тільки в контексті військових спецоперацій, а й у мирний час.

Ключові слова: інформаційно-пропагандистська війна, нейролінгвістичне програмування, базові пресупозиції, понятійна індоктринація, “брейдова” індоктринація, рефреймінг, технологія “лінія часу”, метамодель.

pdf-icon

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *